Monday, May 3, 2010

41 - Persians are intelligent

نشسته بودیم به قول پیتر مشغول Coffee Talk بودیم با چند نفر دیگه سر موضوع فرهنگ. قهوش رو هم مجانی میدادن. روی میز شکر های کوچک هم توی بسته بندی کاغذی گذاشته بودن ولی قاشق برای هم زدن نبود. به هر صورت هر کی تو قسمتی از بحث محتاج قهوه میشد. اولش که یکی گفت تو ایران Temporary Marriage وجود داره، پیتر گفت من باید برم یک قهوه بخورم مطمءن شم بیدارم! رفت دنبال قهوه. من هم بعد از این که یک ساعت ملت رو توجیه کردم که اون قدر ها هم ضایع نیست (‌هر چند که خودم مخالف یک همچنان حرکتم!) دهنم کف کرد و رفتم که برای خودم یک قهوه بگیرم. آاونه (Aune) هم قبل از من اقدام به این کار کرده بود.
من که برگشتم بحث بود که آیا واقعن ایرانی ها باهوشند؟ گفتم از فرهنگ به چی رسیدن! نشستم. آاونه شکر ریخت توی لیوان قهوش و داشت تکون میداد لیوان رو تا حل شه. من شکر رو ریختم. بعد در یک اقدام هنری، با همون کاغذ دور شکر، شروع کردم به هم زدن قهوه! یکی با صدای بلند گفت "Persians ARE intelligent" گفتم چه ربطی داره؟ اون لباس مشکی تیم تنم بود. روش اسم اسکیلاس رو نشون دادم و گفتم این از تجارب روبوکاپه! ولی گویا کسی دقت نکرد. هنوز فکر میکنند من باهوشم که این جوری شکرم رو هم زدم!

No comments: