Tuesday, May 11, 2010

۴۹ - تحقیق!

بالاخره داره تموم میشه. چقدر زحمت کشیدم سرش! کلی ویکیپدیا مطالعه کردم ، فارسی و انگلیسی. بعد هم نشستم نوشتم.
خیلی سختی داشت. یک چیزهایی از جنگ رو نمیدونستم. الآن میدونم. خیلی حس بدیه که یهو بفهمی چندین دانش آموز سر صف واستاده بودن، تو دو تا مدرسه دیوار به دیوار. بعد یهو یک سری هواپیما میان، بمبارون میکنن میرن. بچه ها میمیرن. و هدف واقعن مدرسه ها رو زدن بوده!
ولی این ها صرفن ناراحتی هایی بود که رد شد. چیز بدتری وجود داشت برام. شروع که کرده بودم ، سیاوش رادپور برام لینک یک فیلم رو فرستاد. قسمت دوم یک مستند ساخته BBC بود. هر قسمتش ۱ ساعت بود. اول قسمت دوم رو که سیاوش فرستاده بود دیدم. بعد دیدم جالبه. چون واقعن با همون آدم ها مصاحبه میکرد. چندین جا خود رفسنجانی صحبت کرد. با یکی از مسءولین سپاه مصاحبه داشت. و ....
فیلم جالب به نظر میومد. نشستم تیکه اول و آخرش رو هم دیدم. نظرم درست بود. واقعن فیلم جالبی بود. برای من چیز های جدید زیاد داشت! همه چی تو فیلم از قبل انقلاب شروع میشد. میومد جلوتر. انقلاب . سفارت آمریکا. طبس. انتخابات آمریکا. ریگان. صدام. جنگ. هاشمی. خاتمی. ..... واقعن شوکه شدم که دیدم چندین بار ایران و آمریکا تا دو قدمی روابط با هم رفتن و برگشتن.
هنوز صحنه آخر فیلم جلوی چشممه. همکار کاندولیزا رایس ، با حسرت میگفت ، The plane never took off! Larijani Never took off.
فیلم ها تموم شد. من موندم و مساءلی که باید تو ذهنم حل بشن....

1 comment:

gaga said...

یا هو

حواست باشه تا وقتی که ساختار فکریت و اصول عقایدت رو درست محکم نکنی وارد سیاست شدن خیلی خطرناک می تونه باشه و البته گیج کننده!